FAQ: laadstation beheerders

Storing: het OSTRA laadstation knippert rood

Oorzaak: Het OSTRA laadpunt kan niet verbinden met de OSTRA Smart Charging Controller. 

Een rood knipperend laadpunt kan erop wijzen dat de Smart Charging Controller geen verbinding kan maken met de OSTRA. Dit probleem kan worden veroorzaakt door een storing in het lokale netwerk, of doordat de Smart Charging Controller geen spanning ontvangt. Controleer of het netwerk correct functioneert en of de controller van stroom is voorzien om het probleem op te lossen.

Quick fixes

1. Hard-Reset:  Voer een Laadstation hard-reset uit. Hiermee start het laadstation opnieuw op en verbind het laadpunt opnieuw met de controller. Een hard-reset voert u uit via uw beheer account. 

2. Power Cycle via groepenkast: Schakel het laadstation tijdelijk uit via de groepenkast en zet het na 1 minuut weer aan. Het laadpunt zal zich opnieuw aanmelden. Let op! u dient bevoegd te zijn om aanpassingen in de groepenkast uit te voeren. 

3. Power Cycle via het OSTRA laadpunt: Schroef de twee schroeven aan de onderkant van het paneel los.  Zodra de schroeven zijn losgemaakt, kunt u voorzichtig het frontpaneel loskoppelen. Draai de 4 schroeven in de hoeken de PERLA los. Verwijder als volgt de PERLA uit het laadstation. Plaats als volgt de PERLA na 1 minuut weer in de OSTRA Base. 

STORING: Het laadstation staat uit/ geen LED verlichting op het laadpunt

Als het laadpunt uit staat, kan dit meestal worden verholpen door de stroom weer in te schakelen via de groepenkast. Mocht het niet lukken om het laadpunt opnieuw aan te zetten, raden we aan contact op te nemen met de installateur voor verdere ondersteuning.

SToring: laadkabel zit vast in het laadstation

Om de laadkabel te ontkoppelen dient de laadsessie voltooid en betaald te zijn.

Indien de laadsessie is gestart met een publieke laadpas, volg dan de onderstaande stappen.

  1. Houd uw laadpas voor de kaartlezer van het laadstation.
  2. De laadsessie zal nogmaals beëindigen, waarna u de kabel kunt ontgrendelen.

Indien de laadsessie is gestart d.m.v. de QR-code, volg dan de onderstaande stappen.

  1. Scan de QR-code met uw mobiele telefoon. De QR-code is te vinden onderin de laadklep of rondom het laadstation.
  2. Voer de unieke pincode in om de laadsessie op te halen. De pincode heeft u ook in de email ontvangen.
  3. Klik op betaal en kies een betaaloptie zoals iDeal, VISA, of Mastercard.
  4. Na betaling wordt uw laadkabel vrijgegeven en ontvangt u per mail de nota.
  5. Verwijder uw laadkabel uit het laadstation.